Lockdown a hromadné karantény nás naučily používat “ty internety”, a tak po nich učitel tu a tam sáhne i tehdy, ocitne-li se sám v izolaci. Po čem ale sáhnout, potřebujete-li, aby žáci (ve výtvarce též “kolegové”) měli k dispozici obdobné výtvarné potřeby a distanční online výuka mohla proběhnout hladce a byla přitom dostatečně poutavá? No přece po obyčejných věcech, používaných při běžné dětské hře či během každodenního domácího stravování.
Těmi našimi pomůckami se se 3. a 10. února stali plyšák Rocky, pro kterého jsme navrhovali originální tetování na míru, a dále kovová naběračka či lžíce, na jejichž povrchu se objevil zakřivený obraz odrážející podobizny žáků tvořících doma ve svých pokojích. A právě tyto mikrosvěty jsme se po vzoru nizozemského grafika M. C. Eschera pokusili se všemi odpozorovanými optickými lomy, ohyby a úhyby nakreslit.
Výsledky si můžete prohlédnout v přiložené fotogalerii.